Sisuturundus on üks kõige tõhusamaid ja enimkasutatavaid turundusmeetodeid igasuguse suurusega ettevõtetele. Sellegipoolest tuleb piisavate tulemuste jaoks sisuturundust teha õigesti ja see pole lihtne. Seetõttu teavad kõige kogenumad turundajad palju saladusi ja tehnikaid kvaliteetse sisu tegemiseks.
Arvestades asjaolu, et enamikul meist ei ole kõiki teadmisi, mis turundajatel on, peame leidma alternatiivseid viise haarava sisu loomiseks. Üks parimaid viise on kasutada tööriista Google Trends, mis võimaldab avastada igal ajal populaarseid teemasid. Google Trends võimaldab jälgida, kui palju otsinguid teatud teemal on.
See on alles algus. Google Trendsi abil on parema sisu loomiseks palju muid võimalusi. Räägime 5st kõige kasulikumast viisist.
1. Google Trends võimaldab leida asjakohaseid populaarseid teemasid
Üks suurimaid raskusi sisuturunduse puhul on välja mõelda uusi teemasid, mis kaasavad sinu sihtrühma. Google Trendsi abil saad anda andmetele konteksti ja tähenduse visuaalset graafikut kasutades, et esitada ja võrrelda sarnaseid termineid, näha informatsiooni huvipakkuvate piirkondade kaupa või tõsta esile seotud päringud.
Asjakohaste teemade leidmine aitab rohkem liiklust tekitada. Lihtsalt leidke hetkel trendikad teemad. Kasuta filtreid, et leida õige kategooria, mis on sinu sihtrühma jaoks huvitav ja asjakohane.
Teema valimisel veendu, et see on:
- asjakohane sinu ettevõttele;
- sul on teadmised selle teema kirjutamiseks;
- see on sinu sihtrühma jaoks asjakohane.
Kasutage Google Correlate’i
See funktsioon aitab avastada teemasid, mis inimesi huvitavad ja aitab kindlaks määrata, mida sul on vaja kirjutada või leida uusi hetkel trendikaid teemasid.
Google Correlate võimaldab leida seoseid erinevate otsingusuunade või mis tahes andmepunktide (data points) vahel, mille kirjutamisest oled huvitatud. Google Correlate on ainus tööriist, millega saab selliseid toiminguid otsinguandmete abil teha ja paljud inimesed pole sellega isegi kursis.
Google Correlate otsingulahtrisse tuleb lihtsalt sisestada sõna ja seejärel näed teisi selle sõnaga seotud otsingutermineid. Näiteks sisestades “cooking”, saab sellised tulemused :
Nende terminite abil on võimalik saada uusi ideid, millel on suur potentsiaal. Selle konkreetse näite puhul tuli välja “slow roasting cooking tips” ja “best garlic mashed potatoes recipes”.
2. Tee paremaid märksõnauuringuid
Lisaks sellele, et sisu peab olema loominguline ja lugejatele midagi pakkuma, peab veebilehe optimeerimise parandamiseks olema ka hea tehniline SEO optimeerimine. Google Trendsi juhtpaneeli ülaosas näed nuppu Explore.
Siin saate sisestada erinevaid otsingusõnu, et teada saada, mida otsitakse. Kui oled leidnud terminid, millest oled huvitatud, võrdle neid ja vaata, milline kõige rohkem otsingupäringuid saab. Need on sõnad, mida tuleks kasutada ja just järgmistel põhjustel:
- kui kasutad sagedamini otsitud märksõnu, suurendad oma sisu avastamise võimalusi. Optimeeri oma sisu kõige otsitumatele märksõnadele ja veendu, et need on sisuga seotud;
- seda märksõna kasutatakse tõenäoliselt sagedamini tavalistes vestlustes. Inimesed soovivad otsida termineid, mida nad kasutavad tavakeeles ja mitte otsida märksõnu. Seega kui sinu sisu räägib sama keelt, mida lugejad, on sisu suurema mõjuga.
Proovi kasutada tihti otsitavaid märksõnu ja SEO paraneb. Siinkohal tuleb arvestada, et neid samu märksõnu kasutavad tõenäoliselt ka teised ettevõtted ja nendega tuleb konkureerida.
Kui oled õigete märksõnade otsimise lõpetanud, võid kerida alla, et näha nende märksõnade jaoks soovitatud seotud teemasid.
Selle funktsiooni abil võid leida mõned teised märksõnad, mille oled ehk kahe silma vahele jätnud. Sul on võimalik avastada märksõnu, mida sa enne ei kaalunud ja luua värsket populaarsetel teemadel põhinevat sisu, mis pakub lugejatele väärtust.
3. Kasuta Google Trendi sisukalendri loomiseks
Sisukalendri loomine on sisuturundusel väga oluline. Maksimaalse mõju saavutamiseks tuleb postitused ajastada ja õige sisu õigel ajal avaldada. Google Trendsi puhul on hämmastav see, et sellel on andmeid, mis ütlevad, milliste postituste järgi on kõige suurem huvi.
Kui kirjutate näiteks fitnessi teemal, on võimalik teada saada, millal on kõige parem sellist sisu avaldada.
Google Trendsi usaldades on võimalik määrata parimad hetked millegi avaldamiseks. See on väga kasulik funktsioon, mis aitab parandada sisuturunduse strateegiat suurel määral.
Heade tulemuste saavutamiseks tuleb sisu uurimise ja loomisega palju tööd teha. Ära avalda postitusi, kui puuduvad inimesed, kes neid postitusi loevad. Oma sisukalendri loomiseks sisesta märksõnad Google Trendsi.
4. Paranda brändingut
Esiteks võimaldab Google Trends brändidel mõista, kuidas neid konkurentidega võrreldes tajutakse. Nii saad teha paremaid otsuseid, millistes valdkondades tuleks oma brändi mõju parandamiseks rohkem tööd teha.
Kõige otsitumate kaubamärkide teada saamiseks tuleb sisestada riik, otsingu periood, tööstusharu tüübi ja valida veebiotsinguid.
See võib töötada suuremate kaubamärkide puhul paremini, kuid väiksemad saavad seda funktsiooni samuti kasutada, kui valivad kohaliku asukoha.
Kuna Google Trends võimaldab pääseda ligi paljude otsingute reaalajas andmetele, saab neid andmeid ära kasutada ettevõttega seotud suurte sündmuste avastamiseks. Suurte sündmuste ajal plahvatavad selle sündmusega seotud otsingud ja leiad märksõnad, mis on sinu sisuga seotud.
5. Tee uuringud kohalike ostude trendide kohta
Teine väga kasulik omadus, mida Google Trends pakub, on isoleeritud ostutrendide otsimine. Nende otsingute abil on võimalik näha kasutajate erinevate toodete otsingutega seotud ostutoimingute andmeid.
Näiteks on võimalik luua otsing, et välja uurida, millistest toodetest on inimesed kõige rohkem huvitatud. Ei ole oluline, kas me räägime ilutoodetest, spordivarustusest või muust, see funktsioon näitab ostukavatsust erinevate riikide lõikes ühe kuu jooksul.
Tegemist on suurepärase võimalusega rohkem teada saada oma turu kohta ja sellest, mida kliendid soovivad internetis osta. Nende andmete abil näeb, kus sisuturunduse võimalused asuvad ja seekaudu saab jõupingutused õigesse kohta suunata.
Läbi enim tahetud toodete, saad lisaks suurendada sarnaste toodete soovitusi ja neid reklaamida. Hiljuti uuendas Google Trends Google News Labi ja pakub nüüd analüüse praegustest trendidest.
Kogu informatsiooni nende teemade kohta on võimalik alla laadida Google Trends Datastore’i kaudu, seega kui oled sisulooja või ajakirjanik, võib see olla väga kasulik vahend mõjuka sisu loomiseks.
Näiteks on kasutatud seda tööriista USA presidendivalimiste debattide puhul. Otsiti maakonna alusel mõlema kandidaadi kohta, et teada saada nende toetused, debatis välja toodud küsitlused ja debatijärgsed edetabelid. Leiti huvitavat statistikat, mis võiks sisule kasulik olla.
Nii sai lisada sisule usaldusväärsust ja anda lugejatele rohkem väärtust. Ei pidanud ootama ametlike küsitluste avaldamist, sest kogu värske teave, et pakkuda seda, mida inimesed soovivad, oli olemas. Siiski peab olema sellse informatsiooni kasutamisel ettevaatlik ja hoiduma tugevate väidete või prognooside tegemisest, millest taganeda pole võimalik.
Kokkuvõte
Google Trendsil on palju kasulikke funktsioone, mida saab sisu kohta väärtuslike asjade õppimiseks kasutada. Veelgi parem on see, et Google Trends on tasuta tööriist ja seda on väga lihtne kasutada. Kindlasti uuri, mida Google Trends pakub.
Kas oled muid tööriistu kasutanud? Millised olid nendega kogemused? Jaga julgelt oma mõtteid.
Evelin Aher
www.veebilahendused.ee