Alljärgnevalt on välja toodud peamised vead, mida kodulehe optimeerimisel tehakse. Vaata ja mõtle kaasa, kas ka äkki sina oled (teadmatusest) eksinud nende vastu.
1. Katkised lingid
Veendu, et kõik lingid – nii sisemised ehk kodulehe oma lehtede vahel liiklust suunavad, kui välised lingid, oleksid toimivad. Võta aeg ajalt see hetk ning vaata üle oma koduleht selle pilguga, kas kõik kunagi sinna pandud lingid ka praegu veel aktiivselt töötavad.
Mina kasutan selleks Google Chrome pluginat nimega Check My Links.
2. Optimeerimata erinevatele seadmetele
Desktop, iPad, mobiilid – kas sinu koduleht on ühtviisi hästi loetav nii suurelt lauaarvuti ekraanilt kui väikselt mobiililt? Veendu, et see sedasi on. Eriti praegu, mil väga suur osa sinu kodulehe liiklusest tuleb tõenäoliselt mobiiltelefonidest. Kui sa ei ole kodulehe optimeerimisel pööranud tähelepanu, et loetavus oleks ühtviisi hea kõikidest seadmetest, võid kaotada olulise osa lehe liiklusest.
Kasuta selle kontrollimiseks nt me lehekülge.
3. Kodulehe optimeerimine märksõnadele
Märksõnad on üks peamisi faktoreid, mille järgi Google teab, mis lehele ja kui palju liiklust suunata. Kas oled teinud märksõnade analüüsi ja mõelnud, millised on need sõnad, millega sooviksid Google otsimootoris nii öelda välja tulla? Ja kui oled teinud, kas oled seda ka oma tekstide koostamisel arvestanud? Milline on hea märksõnade tihedus sõltub nii sinu konkurentidest, teksti pikkusest kui mitmest muust tegurist. Küll aga pea silmas, et sa ei oleks neid ülemäära tarvitanud. Esiteks ei meeldi see Google’le ja teiseks ei ole see lugejasõbralik. Sinu eesmärk on aga, et lehele jõudnud inimeste lugemiskogemus oleks positiivne, sest sedasi veedavad nad lehel kauem aega, mis omakorda meeldib ka Google’le.
WordPressi plugin Yoast SEO annab rohelise tule, kui märksõna tihedus jääb vahemikku 0.5 – 3%.
4. Värske teksti puudumine
Koduleht sai aasta(aid) tagasi üles seatud ja vahepeal nagu midagi uut toimumas ei ole – teenused ja tooted on samad, uudiste rubriik puudub, blogi ei pea. Millest ma siis ikka kirjutama peaks? Tuleb tuttav ette?
Ära sina seda viga tee. Vaata ikka üle oma olemasolevad tekstid, värskenda nende sisu, lisa täiendavat informatsiooni, värskenda toodete ja teenuste kirjeldusi jne. Google’le meeldib, kui koduleht lisab endale pidevat värsket sisu.
Õigekirja kontrollimiseks kasuta näiteks Filosofti spellerit.
5. Puudub piltide SEO
Seda kohtab sageli nii väiksematel kui ka päris tuntud ja suurtel lehtedel. Kui sa soovid aga saada lisasilmapaare Google pildiotsingus, on see punkt äärmiselt oluline. Vaata järgi, kas sinu kollast banaani sööva naisega pildi nimeks on „213ajf2312.jpg“ või „Naine sööb kollast banaani“? Kui viimane, oled teinud tublit tööd. Kui esimene, muuda see kohe ära.
Pilti üles laadides täida alati kohe ka ära alt-text lahter.
6. Aeglane koduleht
Inimesed ei armasta oodata. Leebe arvamuse kohaselt peaks sinu koduleht üles laadima 5 sekundi jooksul, paljude arvates aga veelgi kiiremini. Vastasel korral on kodulehele liikuvate inimeste kadu märkimisväärne.
Kontrolli oma lehe kiirust näiteks PageSpeed Insights leheküljel aga ka näiteks Webpagetest ja Pingdom.
7. Puuduvad sisemised ja välised lingid
SEO jaoks on oluline, et linke liiguks nii sinu kodulehelt välja, kui ka sisse. Katsu leida võimalusi, et saada nii öelda „suurtelt“ ja ka väiksematelt lehtedelt linke oma kodulehele. Samuti vaata, et oled ka oma kodulehe siseselt viidanud ühelt lehelt teisele.
Kontrolli enda (ja konkurentide) backlinke näiteks SEO Review Toolsi
Brit Mesipuu
Tegevjuht, sisulooja, koolitaja
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu