Avaleht Sotsiaalmeedia Millest keegi ei räägi ehk Instagrami must turg!

Millest keegi ei räägi ehk Instagrami must turg!

Küll räägitakse erinevatest statistikatest ja võimalustest kuidas Instagrammis tuleb turundust teha ja kuidas mitte. Absoluutselt kõigil on oma arusaam turundusest. Kes arvab, et jagamismäng (sealhulgas ka tag-imine) on parim variant oma jälgijate arvu tõstmiseks.

Kuid, kas oled mõelnud selle peale, kuidas firmad sind tegelikult ära kasutavad ja kuidas nad su tähelepanu saavad? Olen ise viimasel ajal tähele pannud kui palju on erinevaid võimalusi sind sotsiaalmeedias nö haneks tõmmata ja tekitada vähemal või suuremal määral huvi.

PODS

Vestlusgrupid (ka teatud ing. pods), kuhu lisatakse suvalised inimesed (ka sõpru) ja hakatakse nendega rääkima. Kas sellel sisu on, või on see lihtsalt spämm – iga üks mõelge ise. Kuid rääkides reeglitest, mida Instagram on kehtestanud, on tegemist ikkagi reeglite vastase tegevusega. Instagram on proovinud erinevatel viisidel blokeerida neid ja/või vähemalt piirata nende kaasatuse kasvu.

Lisaks pod-e võib leiduda Facebookis, Whatsappis, Telegrafis jms kohtadest, kus inimesed saavad tekitada grupivestlusi ning jagada erinevaid “kirjutisi”. Pod-id, mis on suunatud kaasatuse suurendamiseks on minu teadmiste põhiselt ainult kutsega või tasulised. Mille kuumakse on sõltuvalt suurusest ja võimalustest +-40€ kuus. Ehk nende eesmärgiks on parandada enda kasutajakonto kaasatust ja nähtavust. Kuid, kas sa oled mõelnud selle peale, mida kasutab Facebook- kui sinu fännilehele tuleb väljaspoolt märkimisväärselt palju 👍 laike, siis arvab Facebook, et tegemist võiks olla fake laikidega. Olenemata sellest, kas sul on kasutaja kuu või aasta vana.

instagrampods

Eelolevalt ekraanitõmmiselt on võimalik näha, et ActiveChat 3k+24h. Ehk teisisõnu peab sul olema minimaalselt 3 000 jälgijat, et saaksid üldse seal midagi teha. Kui ma nüüd õigesti tean, siis sellega ise liituda ei saa, see käib ainult kutsetega.

Kiire kontroll näitas seda, et viimase päeva jooksul on sellest pod-ist läbi käinud kasutajaid, kellel on 76k-250k jälgijaid.

Fake Story-i vaatamised

Nii öelda võlts story-vaatamised on saanud juba trendiks, kus suurema jälgijaskonnaga kasutajad tahavad parandada enda sotsiaalmeedia konto kaasatust ja/või müügi tulemusi. Väga pikalt vaatas minu kasutaja story-sid @aollco (https://www.instagram.com/aollco/). Ta ei kirjutanud, ei laikinud pilte – mitte midagi, lihtsalt vaatas mu story-si. Siit ka nipp number kaks: kuidas tekitada huvi endale/ettevõttele. NB! Antud kasutaja oli näite ajal üks aktiivsemaid, kes mind vaatas. Seega ärge öelge, et ma kinnitan midagi lihtsalt mulle tundus, et asi on kahtlane.

instagrampods

@Amazinguysonly ( https://www.instagram.com/Amazinguysonly/ ) on Instagramis suhteliselt jälgitav kasutaja (136k jälgijat) ning ma kahtlen, et ma talle lihtsalt huvi pakuksin. Seega kuna ta mind vaatas, siis mõtlesin, et midagi on mäda. Lähemalt uurides selgus huvitav asja olu J ning tulemus on siit näha.

instagrami vaatamised

Seega, hommikul esimese asjana, kui alustad enda tööpäeva ava Instagram newsfeed ja hakka “vaatama” inimeste story-si. Pane telefon kõrvale ja las ta tiksub – nii on võimalik teha tunde. Aollco ja Amazinguysonly kasutajad pole siinkohal ainukesed ning arvan, et selliseid leidub turul mitmeid ja neid tuleb iga päev aina juurde.

Seega enne, kui hakkad mõtlema: “oo lahe mingi kasutaja kellel on 600k jälgijaid vaatas mind.” Mõtle, kas ta ka tegelikult vaatas ning mida ta sinust reaalselt tahta võiks.

Long story short, kõik see, mis ma siin välja tõin pole kindlasti puhas kuld vaid minu mõtted sellest, kuhu on sotsiaalmeedia turundus liigub.

Erkki Meidla
www.itserkki.eu