Avaleht Kogemuslugu Kuidas teeb turundust käsitöölimonaadi tootja Öun?

Kuidas teeb turundust käsitöölimonaadi tootja Öun?

Eesti esimene käsitöölimonaadide tootja Öun püstitab igal aastal turunduses uued eesmärgid, mis toetavad ettevõtte strateegiat. 2020. aasta põhieesmärgiks on keskenduda B2B turundusele ja ekspordile Skandinaaviamaadesse. Samas ei saa ära unustada ka Eesti turgu, kus soovitakse suurendada müüki ja koguda tuntust. Selle aasta fookus on Lõuna-Eesti, kus tooted pole veel nii laialt levinud.

Kes on teie sihtgrupp?

Meil on mitu tooterühma, mille järgi eristame kahte sihtgruppi:

1. Mahedad käsitöölimonaadid on mõeldud eelkõige lastele ja ka neile, kes otsivad tervislikku asendust karastusjookidele või kergele alkoholile. Limonaadide eeliseks on naturaalne mahe maitse, väike suhkrusisaldus ja see, et need ei sisalda säilitus-, lõhna- ega maitseaineid.

2. Vahujoogid on mõeldud vanemale sihtgrupile (25+). Vahujookidel on rohkem maitsenüansse, mida oskavad täiskasvanud paremini hinnata. Vahujookide perekonnas on kaks maitset – öun-kadakas ja rabarber-kuusk, mis on inspireeritud Saaremaa loodusest. Toote välimus sobib nendele inimestele, kes otsivad midagi erilist või soovivad tähistada mõnda pidulikku sündmust.

Milliseid turunduskanaleid kasutate brändi reklaamimiseks?

Kogu oma tegutsemisaja jooksul oleme kasutanud erinevaid turunduskanaleid. Alustades klassikalisest printmeediast kuni sotsiaalmeedias mõjuisikute kaudu turundamiseni. Sellel aastal otsustasime keskenduda rohkem digi- ja sündmusturundusele. Brändi tuntuse suurendamiseks Skandinaaviamaades kontsentreerume peamiselt võrgustiku laiendamisele LinkedIn’is kui ka sisuloomele ning messidel osalemisele. Eesti turule mõeldes, panustame veebilehe arendusele, blogile ja visuaalidele, mis toetaks meie brändi väärtust – Eesti maheõuna unikaalsust ja oma Saaremaa päritolu.

Kuidas kasutate sisuturundust turunduseesmärkide saavutamise toetamiseks?

Me näeme sisuturundusel väga suurt rolli oma kommunikatsiooniplaanis. See ei ole pelgalt ainult artiklite ostmine meedias, vaid ka brändi mõtete ja paeluva sisu jagamine erinevatel turunduse platvormidel. Seepärast pöörame väga palju tähelepanu, mis võiks huvi pakkuda meie jälgijatele. Näiteks oma veebilehe blogis avaldame üks kord kuus artikli või hoopis mõne õpetliku video, mis võiks huvitada lõpptarbijaid. Enamus pildid teeme sotsiaalmeedia jaoks ise, mis on vastavuses aastaaegadega või mõne tähtsa sündmusega.

Mis on Öun turundustegevuse suurim õnnestumine?

Eelmise aasta kevadel tegi firma läbi rebrändingu, kuna kõik meie tooted läksid 100% mahedaks. Saime uudisega palju meediakajastust, positiivset tagasisidet ja laiendasime oma kliendibaasi. Lisaks läks väga hästi hiljutine uue tooteseeria lansseerimine. Tõime turule alkoholivabad vahujoogid, mida turundasime ainult läbi sotsiaalmeedia. Sellegipoolest suutsime purustada kõik prognoosid, mida müügimeeskond oli eelarvestanud ja tegime oma uue müügirekordi.

Millised on suurimad väljakutsed turunduses?

Öun on väike firma ja nagu kõikidel väikestel firmadel on kõige suurem väljakutse piiratud turunduseelarve ja selle kõige optimaalsem kasutamine. Kui ei ole suuri summasid millega opereerida, peab olema leidlik ja oskama keskenduda eelnevalt paika pandud eesmärkidele. Õnneks on meie  turundusmeeskond väga ambitsioonikas ja loov. Näiteks brändi tutvustamiseks välisturgudel oleme just aasta alguses rohkem panustanud LinkedIn keskkonda, et müügimeeskonnal oleks lihtsam saavutada planeeritud ekspordi eesmärke.

Millised on olnud suurimad tagasilöögid turunduses?

Arvestades seda, et Öun on alles viimased paar aastat hakanud rohkem investeerima turundusse, siis tagasilööke ei ole olnud, vaid pigem vastupidi. Firma on olnud algusest peale edukas ning suutnud kogu selle aja kindlaks jääda oma visioonile ning väärtustele. Ettevõtte brändi välja kujunemisele on palju kaasa aidanud see, et üks osanikest on tugeva turunduse taustaga.

Kas teete turundust ainult in-house või kasutate ka agentuuride abi?

Öun Drinks turundus on lahendatud mobiilsel ja innovaatilisel moel. Firma turundus asub hetkel Itaalias ja on lepinguline partner (Eesti juurtega agentuur VintageRoos Creative Agency). Teeme koostööd interneti vahendusel ja kuna mõlemal osapoolel on sarnane maailmanägemus, siis ühistöö on olnud  edukas.

Kahe firma koostöö algas vahujookide projektist, kus aitasime välja töötada alambrändi ja pakendi disaini. Jõudsime koos väga hea tulemuseni ja peale seda tegi Öun pakkumise, millest me ei suutnud keelduda. VintageRoos agentuuri rahvusvaheline kompetents ja pikk reklaamialane kogemus on aidanud firma turunduse uuele tasemele. Lisaks on agentuuril oma disainimeeskond, mis teeb tööprotsessi kiiremaks ja garanteerib firmale ühtse stiili.

Usume ise, et selline koostöövorm on kogumas populaarsust, kuna kliendi rahulolu huvides pingutame igapäevaselt 110%. Oleme muutnud ka kodukontori töötamise mõistet, kuna tänapäeva maailmas ei ole tegelikult vahet, kus sa füüsiliselt asud, peaasi et on kiire interneti ühendus. Kogudes ideid erinevatest kultuuridest, annab see meile võimaluse olla viimaste uuendustega alati kursis ning luua ise uusi trende Eesti turule.

Kuidas analüüsite turundustegevusi ja mida mõõdate?

Enne, kui hakata hoogsalt turundust tegema, tuleks põhjalikult analüüsida firma kuvandit, sihtrühmi ning varasemat stiili. Kogutud info põhjal saab teha vastavad järeldused ning vajadusel muuta kommunikatsioonistrateegiat või kampaaniate ülesehitust. Meie kogemus ütleb, et ei ole mõtet muuta asju muutmise pärast.

Olenevalt turundustegevusest ja eesmärkidest mõõdame Öun Drinksis erinevaid resultaate. Näiteks, oleme teinud brändi teadlikkuse tõstmise kampaaniaid, kus me vaatame rohkem seda, kui paljude inimesteni reklaam jõuab, mitte kui palju see müüki kasvatab. Digimaailmas on võimalik õnneks kõike mõõta ning optimeerida vastavalt vajadusele. Igapäevane turundustegevuste analüüs on tähtis osa meie tööst. Ilma selleta ei ole mõtet isegi Instagrami postitada, kui sa ei tea, mis kell su sihtgrupp on aktiivne, mis sisu neile meeldib, jne.

Mis on eduka turunduse kõige olulisemad aspektid?

Võimekus aja ning trendidega kaasas käia või olla neist üks samm ees. Selleks, et püsida konkurentsis ei saa loota, et inimesed su ise üles leiavad, sest tänapäeva kiires maailmas on kõigi tähelepanu väga hajevil. Testi oma kanaleid ning leia endale need õiged, mis tõesti toimivad. Analüüsi enda tegevusi ja kampaaniaid. Räägi inimestele oma lugu ja loo nendega emotsionaalne side, kuna see on kõige tugevam ühendus kliendiga, mis püsib ka siis, kui trendid muutuvad.

Berit Roos
Öun turundusjuht
www.oun.ee