Sünergia loomine väli- ja digimeedia vahel – vol.1
Räägime toas vaikselt istuvast elevandist, ilma milleta pole ükski moodne turundusteemaline blogi täisväärtuslik – digimeedia. Täpsemalt, mis positsioon on välimeedial digitaalajastul ja digitaalmeedia kõrval? Selle mõistmiseks tuleb esmalt aru saada nende kanalite nõrkustest ja tugevustest, mille abil on võimalik luua turundusstrateegia, mis minimaliseerib mõlema kanali puudujääke.
Kuigi digitaalses keskkonnas on võimalik edastada väga sisurikast sõnumit, on selle kanali peamine nõrkus üleküllus. Inimesed kulutavad meeletult aega arvutis ja nutiseadmetes, kus neid pommitatakse päevast-päeva pop-up reklaamide ja bänneritega. Sellega seoses on tarbijatel üha suurem soodumus reklaame täielikult ignoreerida ning vajutada ,,Jäta vahele’’ (Skip) nupule. Sinu reklaam upub tuhandete sekka. Üleküllus on niivõrd tõsine probleem, et 2017 aastal teavitas Facebook, et nende platvormil pole enam reklaamide jaoks ruumi.
Võrdluseks, välimeedia suurim piirang on info maht, mida on võimalik edastada. Seejuures aga vastupidiselt digimeediale, välireklaami ei ole võimalik vahele jätta ning selle ignoreerimine on ebatõenäoline. Kui inimese teele jääb pilkupüüdev digitaalne välireklaam, huvitav objekt või mõni sümbol, siis üldiselt pöörab inimene antud reklaamile rohkem tähelepanu, kui digitaalses keskkonnas. Siinkohal tuletame meelde olulist ja unikaalset välimeedia eelist – nähtavus on garanteeritud.
Digimeedias on küll raske võita tähelepanu, kuid see-eest on võimalik edastada rikkalikku sisuga infot. Välimeedias jällegi ei saa edastada pikka sõnumit, kuid sellega on märksa lihtsam võita tähelepanu ja garanteerida nähtavust. Olemegi tabanud kahe kanali vahel olulise, üksteist toetava sünergia koha. Välimeediat saab täitsa realistlikult kasutada kõige kulu-efektiivsema click-baitina. Seda eriti arvestades, et kulu on fikseeritud ning ei sõltu dünaamilisest levist.
Kuidas seda teha?
Välimeedia keskkond
Demonstreerimaks väga piltilikult, kuidas ettevõtetel on võimalik Adovinciga luua täna kontorist efektiivne omni-channel (korraga mitut meediakanalit kasutav) kampaania, võtame aluseks näiteks e-kaubanduse või mõne mobiiliäpi. Need on kaks äri, mille turundusplaanidesse mahub välimeedia reeglina haruharva.
Kui välimeediat juba kasutatakse, siis kindlasti tahetakse saavutada võimalikult palju kontakte, kuid samal ajal peame silmas pidama nende kontaktide kuluefektiivsust. Me ei otsi mitte ainult maksimaalselt kontakte, vaid ühtlasi peaks klientidel olema võimalus kohe ka pakkumisega tutvuda ja tegeleda. See välistab ekraanid tänavatel ja kaubanduskeskustes, sest nendes kohtades ei teki inimestel loomulikku pausi, kus nutiseadet pikemalt näppida. Küll aga kui ekraanid on liftides või bussijaamades, on lood teised. Liftides on inimesed paratamatult mõne hetke kinni. Veelgi parem variant on bussijaamad, kus inimesed peavad alatihti ootesaalis enda reisi ootama. Sealsetel ekraanidel on võimalik neile kuvada enda reklaami, kusjuures olles veendunud, et tulenevalt ootamisest ja igavusest, kestavad kontaktid pikalt ning sõnum talletub, kuna tähelepanu on vähem häiritud. Peame ka meeles, et ahvatleva pakkumisega saab tegeleda mitte ainult bussijaamas, vaid saab sisustada ka terve eesoleva bussireisi. Võimalikult suureks katvuseks teeme valiku näiteks Eesti kahe kõige suurema bussijaama kasuks, Tallinn ja Tartu.