Avaleht Turundus Maailma parim click-bait

Maailma parim click-bait

Sünergia loomine väli- ja digimeedia vahel – vol.1

Räägime toas vaikselt istuvast elevandist, ilma milleta pole ükski moodne turundusteemaline blogi täisväärtuslik – digimeedia. Täpsemalt, mis positsioon on välimeedial digitaalajastul ja digitaalmeedia kõrval? Selle mõistmiseks tuleb esmalt aru saada nende kanalite nõrkustest ja tugevustest, mille abil on võimalik luua turundusstrateegia, mis minimaliseerib mõlema kanali puudujääke.

Kuigi digitaalses keskkonnas on võimalik edastada väga sisurikast sõnumit, on selle kanali peamine nõrkus üleküllus. Inimesed kulutavad meeletult aega arvutis ja nutiseadmetes, kus neid pommitatakse päevast-päeva pop-up reklaamide ja bänneritega. Sellega seoses on tarbijatel üha suurem soodumus reklaame täielikult ignoreerida ning vajutada ,,Jäta vahele’’ (Skip) nupule. Sinu reklaam upub tuhandete sekka. Üleküllus on niivõrd tõsine probleem, et 2017 aastal teavitas Facebook, et nende platvormil pole enam reklaamide jaoks ruumi.

Võrdluseks, välimeedia suurim piirang on info maht, mida on võimalik edastada. Seejuures aga vastupidiselt digimeediale, välireklaami ei ole võimalik vahele jätta ning selle ignoreerimine on ebatõenäoline. Kui inimese teele jääb pilkupüüdev digitaalne välireklaam, huvitav objekt või mõni sümbol, siis üldiselt pöörab inimene antud reklaamile rohkem tähelepanu, kui digitaalses keskkonnas. Siinkohal tuletame meelde olulist ja unikaalset välimeedia eelist – nähtavus on garanteeritud.

Väli- ja digimeedia sünergia
Väli- ja digimeedia sünergia – Adovinci

Digimeedias on küll raske võita tähelepanu, kuid see-eest on võimalik edastada rikkalikku sisuga infot. Välimeedias jällegi ei saa edastada pikka sõnumit, kuid sellega on märksa lihtsam võita tähelepanu ja garanteerida nähtavust. Olemegi tabanud kahe kanali vahel olulise, üksteist toetava sünergia koha. Välimeediat saab täitsa realistlikult kasutada kõige kulu-efektiivsema click-baitina. Seda eriti arvestades, et kulu on fikseeritud ning ei sõltu dünaamilisest levist.

Kuidas seda teha?

Välimeedia keskkond

Demonstreerimaks väga piltilikult, kuidas ettevõtetel on võimalik Adovinciga luua täna kontorist efektiivne omni-channel (korraga mitut meediakanalit kasutav) kampaania, võtame aluseks näiteks e-kaubanduse või mõne mobiiliäpi. Need on kaks äri, mille turundusplaanidesse mahub välimeedia reeglina haruharva.

Kui välimeediat juba kasutatakse, siis kindlasti tahetakse saavutada võimalikult palju kontakte, kuid samal ajal peame silmas pidama nende kontaktide kuluefektiivsust. Me ei otsi mitte ainult maksimaalselt kontakte, vaid ühtlasi peaks klientidel olema võimalus kohe ka pakkumisega tutvuda ja tegeleda. See välistab ekraanid tänavatel ja kaubanduskeskustes, sest nendes kohtades ei teki inimestel loomulikku pausi, kus nutiseadet pikemalt näppida. Küll aga kui ekraanid on liftides või bussijaamades, on lood teised. Liftides on inimesed paratamatult mõne hetke kinni. Veelgi parem variant on bussijaamad, kus inimesed peavad alatihti ootesaalis enda reisi ootama. Sealsetel ekraanidel on võimalik neile kuvada enda reklaami, kusjuures olles veendunud, et tulenevalt ootamisest ja igavusest, kestavad kontaktid pikalt ning sõnum talletub, kuna tähelepanu on vähem häiritud. Peame ka meeles, et ahvatleva pakkumisega saab tegeleda mitte ainult bussijaamas, vaid saab sisustada ka terve eesoleva bussireisi. Võimalikult suureks katvuseks teeme valiku näiteks Eesti kahe kõige suurema bussijaama kasuks, Tallinn ja Tartu.

<em>Tallinna Bussijaama ekraanide broneerimine Adovinci platvormil välimeedia sihtimiseks</em>” /><figcaption>Tallinna Bussijaama ekraanide broneerimine Adovinci platvormil välimeedia sihtimiseks</figcaption></figure>
<p><strong>Digimeedia keskkond</strong></p>
<p>Nüüd, kus oleme valmis seadnud tähelepanu haarangu füüsilises keskkonnas, tuleb saadud tähelepanuga edasi tegeleda ja luua terviklik klienditeekond. Loomulikult on teatud grupp inimesi, kellele piisab vaid välimeedia tõukest, kuid nii mõnigi vajab aktiivsemat lähenemist, kuna sõnum on registreerunud vaid alateadlikult. Siinkohal tuleb appi <em>geo-targeting</em>. Kui välimeedia asukoht valitud, tasuks luua antud asukoha peale, meie näite puhul siis bussijaamade peale, sama gruppi tabav kampaania näiteks Facebookis.</p>
<div class=

Facebook annab meile võimaluse kasutada lisavalikuid, mis antud protsessi kergendavad. Kui näiteks varasema statistika põhjal on teada, et peamine klientuur moodustub naistest vanusevahemikus 18 kuni 30, siis suuname Facebooki kampaania just selle vaatajaskonna pihta, et korjata ülesse kõik “eelseadistatud” huvilised ja tagada maksimaalne klikkide konversioon. Seejuures aga on ainult positiivne, et meie bussijaamade kampaania levib suuremale tarbijaskonnale. Tihtilugu leidub inimesi, kes ei kuulu meie defineeritud sihtgruppi, kuid tegelikult võivad pakkumisest olla huvitatud või just teatud ajahetkel on see neile sobiv. Välimeedia jätab võimaluse ka neid kliente püüda ja sellega saavutada suurem kuluefektiivsus koos digimeedia kampaaniaga. Kuna teame ka kliendi asukohta reklaami nägemise hetkel, siis saame kohandada kampaania sõnumit vastavalt väli- ja digimeedias.

<em>Digimeedia kampaania Facebookis</em>” /><figcaption>Digimeedia kampaania Facebookis</figcaption></figure>
</div>
</div>
<p><strong>Väli- ja digimeedia koos</strong></p>
<p>Tegelikult pole sünergia loomine välimeedia ja digimeedia vahel mitte ainult arvamus, vaid hetkel globaalselt üha enam tähelepanu koguv teadlik turundusstrateegia. Näiteks rahvusvahelise turu-uuringute ettevõte <a href=Nielseni uuringu kohaselt on välimeedia kõige tõhusam mitte-digitaalne turunduskanal suunamaks tarbijad internetti. Füüsilise ja digitaalse keskkonna turunduse sidumise teemal on hiljuti võtnud sõna ka Eesti ühe kõige edukama meediaagentuuri, Initiative tegevjuht Indrek Soom.

Teekond välireklaamist veebipõhisesse otsingumootorisse ning otsingumootorist konksu otsa ehk tarbija ostuni on üsna sirgejooneline protsess. Välimeedia pinnal kasutatava reklaami eesmärk on äratada tarbijas huvi, teha kampaania sõnum koheselt äratuntavaks ning edastada selge üleskutse, mis ideaalis suunab tarbijad kohesele tegevusel.

Välimeedia tekitab sulle mõtte, mille klient digitaalses keskkonnas realiseerib.

Kristo Epner, Adovinci turundus- ja kasvujuht