Avaleht SEO Miks on SEO keerulisem kui jaanipäeva ilma ennustamine?

Miks on SEO keerulisem kui jaanipäeva ilma ennustamine?

Digiturunduse sfäärides on SEO küll igapäevane termin, kuid hoolimata sellest on tegemist siiski ühe kõige müstilisema digimaailma aspektiga. Kohati muutuvad reeglid üleöö ning ilma igasuguste juhisteta, mis jätab ka pika kogemuse ja ulatusliku teadmistepagasiga SEO kogukonna õhku ahmima. Rääkisime IMPACT 80/20 SEO-eksperdi Rolland Korotkoviga sellest, mis imeloomaga tegu ja millele tuleks ‘head ja tulemuslikku’ SEO-d tehes tähelepanu pöörata.

Alustuseks olgu mainitud, et SEO põhimõte on veebisaidile jõudva liikluse suurendamine läbi orgaaniliste otsingutulemuste. Kõlab lihtsalt. Mida võidab seejuures ettevõtte juht meisterlikult tehtud SEO-st? Kindlasti rohkem liiklust kodulehele, mis tähendab omakorda rohkem potentsiaalseid kliente. Lisaks on tänu SEO-le võimalik üles ehitada kasutajasõbralik ja hoolega läbimõeldud struktuuri ning sisuga veebileht ja suurendada ettevõtte brändi teadlikkust.

Rolland, Sa oled SEO-ga tegelenud nüüdseks juba pea kümme aastat ning tunned valdkonda läbi ja lõhki. Räägi palun, millised on SEO peamised toimimise nüansid?

Kõige lihtsam on seda selgitada läbi oluliste küsimuste.

Esiteks, kas koduleht on tehniliselt SEO-sõbralik? Veebileht ja server peavad olema optimeeritud, et crawler ehk mööda internetti ringi roniv digiämblik saaks õigesti ja kõige efektiivsemalt seda lehte indekseerida.

Tavaliselt kuuluvad siia järgmised tööd:

  • Indekseerimise vigade parandamine
  • HTTPS’ile üleminek
  • Kodulehe kiiruse parandamine
  • Struktureeritud andmete ehk structured data rakendamine
  • Oluliste tag’ide olemasolu jms

Eriti oluline on SEO-sõbralikkus just Javascriptil baseeruvatel veebilehtedel, nt Angular, kus lehe sisu luuakse kliendi poolt. Väga sageli juhtub, et Google bot’il on nendest lehtedest raske aru saada ja neid indekseerida. See tähendab, et kodulehele jõuab Google’st vähem liiklust ja seetõttu ka saamata jäänud kasumit.

Teiseks, kas tekstid on õigesti optimeeritud, kasutajasõbraliku struktuuriga ning vastavad kõikidele külastajate küsimustele? Kuna sisu on üks põhilistest Google’i otsingumootoris positsioneerimise faktoritest, siis peab sellele ka rohkem tähelepanu pöörama.

Hea tekst, mis on nii kasutaja- kui ka SEO-sõbralik, peab olema:

  • Läbimõeldud struktuuriga
  • Sisaldama Sinu valdkonnas olulisi märksõnu
  • Vastama kõikidele veebikülastaja küsimustele
  • Tunduvalt parem (läbimõeldud, kvaliteetne ja sisukas) kui Sinu konkurendil

Kolmandaks, kas kõik veebilingid on väärtuslikud? Kuna lingid on üks peamistest positisoneerimise faktoritest, siis on eriti oluline oma SEO-tegevusi veebilehega mitte piirata.

  • Kirjutage ka teistesse blogidesse
  • Postitage regulaarselt oma erinevatesse sotsiaalmeediakanalitesse
  • Jagage oma mõtteid ka partnerite veebilehtedel
  • Suhelge oma sihtgrupiga ka meedia vahendusel ehk panustage kommunikatsiooni juhtimisele

Teatavasti ei püsi SEO-maailm kunagi paigal ning liigub pidevalt kuhugi suunas edasi. Oskad Sa välja tuua mõned huvitavamad nüansid, mis hetkel toimumas?

Google’i maailma ilu, võlu ja valu on see, et seal toimub kogu aeg midagi. Osa neist uudistest, mis levivad, on tõesed ja osa mitte. Seda fenomeni hakkab lähiajal selgitama SEO müütide kohta tehtav videote seeria. Ja müüte levib SEO-maailmas väga palju. Ootan põnevusega!

Kuulda on olnud, et (võibolla) saab varsti Google Business Listingu puhul kasutada ka makstud lisavõimalusi ning Google uuendas viimaks ometi Chrome 74 põhjal oma uut Googlebot’i. See lihtsustab oluliselt Javascriptil põhinevate veebilehtede mõistmist.

Millised on viimase aja kõige raputavamad muudatused, millest kogukond ikka veel räägib (kuid päris täpselt siiski aru ei saa, mis toimub)?

Eelmisel kuul (aprillis – toim) de-indekseeris Google oma süsteemis esineva bug’i tõttu umbes neli protsenti internetis rippuvatest veebilehtedest. See on võrdlemisi suur hulk. See muudatus tekitas palju peavalu mitmetele ettevõtetele. Google väidab, et probleem on tänaseks küll lahendatud, kuid alati tasub siiski ise üle kontrollida ega Sinu märksõnade positsioonid põhjendamatult kukkunud ei ole.

Kas üldse ja mil viisil on võimalik SEO arengutel kätt pulsil hoida?

See on küll raske, kuid mitte võimatu. Tuleb leida aega pidevaks enesearenguks. SEO reeglid muutuvad pidevalt, põhiprintsiibid (hea sisu ja lingid) on küll püsivad, kuid nüansid muutuvad sageli. Peab olema valvel ja valmis oma töökäiku vastavalt muutustele tuunima.

Milliseid kanaleid jälgides on kõige parem muudatustel silma peal hoida?

Näiteks moz.com ja searchengineland.com, ka erinevate SEO-ekspertide blogid. Soovitan seadistada endale ka Feedly, sest sealt on väga mugav kõiki toimuvaid arenguid ja muudatusi jälgida.

Millal on järgmiseid muudatusi oodata?

Google teeb oma algoritmides igapäevaselt muudatusi, kuid neid ole võimalik mitte mingil moel ennustada.

Kes muudatusi kontrollib/suunab?

Google’i töötajad 🙂

Soovid orgaanilistes Google’i otsingutes paremini välja tulla, veebilehe külastatavust ning müüke suurendada? Võta meiega ühendust!