Olen viimase aasta jooksul läbiviinud mitmeid Instagram’i koolitusi ja analüüsinud mitusada erinevat Instagrami kontot. Lisaks tavakontodele olen analüüsinud läbi ka sadu erinevate valdkondade “best practise” näiteid.
Kuna enamasti kipuvad korduma ühed ja samad vead, siis mõtlesin, et oleks aeg need nö tüüpvead tuua ka laiema publiku ette. Loe see postitus läbi, siis mine oma Instagrami kontole ja vaata üle, mida sa saad paremaks muuta. Ja siis tee see lihtsalt ära. Tulemusteni viivad väga väiksed sammud. Tee see samm kohe täna ära!
1. Puudulik/arusaamatu Bio
Inimene, kes tuleb sinu profiilile, on sinu vastu mingil põhjusel huvi tundnud. Sinu Bio peaks talle andma selge ja konkreetse ülevaate selle kohta, mida ta sinu kontolt oodata võiks.
2. Puudub väärtuspakkumine ja CTA (Call-to-Action)
Miks ma peaks sinu kontot jälgima? Mida sa mulle pakud? Kas ma saan siit inspiratsiooni, uusi teadmisi, sneak peak’i telgitagustesse või midagi muud? Anna mulle põhjus sind jälgima hakata.
Kui sa ei küsi, siis ei saa ka. Mida sa tahad, et inimene, kes on sinu profiili peale tulnud, teeks?
Kas sa tahad, et ta hakkaks sinu kontot jälgima? Ütle seda. Kas sa tahad, et ta kasutaks sinu firma hashtag’i (#)? Ütle talle seda.
Kas sa tahad, et ta läheks sinu e-poodi uudistama? Võid ka seda talle öelda.
(Aga ära sea väga kõrgeid ootusi, et ta seda esimesel kokkupuutel sinuga teeb. Ta pole selleks veel lihtsalt valmis.)
Instagram on justkui eelmäng müügile. Alusta!
3. Konto fookus
Millest sinu konto räägib? Kellele see on suunatud? Kas sinu potentsiaalne jälgija samastub sinu sisuga või mitte? Pane paika 2-3 teemat, mida sa oma kontol kajastama hakkad. Kui müüd toodet, siis ainult tootepiltidest ei piisa. Too sisse elu: kes seda toodet kasutab, mis olukorras.
4. Logo kasutamine piltide peal ja/või väga facebook’ilkud pildid
Paljud ettevõtted, kes on Instagram’i maailma enda jaoks alles avastamas, laevad Instagram’i nö tavalised Facebook’i pildid (pilt+kuni 20% teksti). Teise alternatiivina kasutatakse kataloogipilte, kus on igal pildil olemas ka ettevõte logo.
5. Läbimõtlemata/korrastamata feed (sein)
Instagrami feed (sein) on sinu brändi nägu. Läbimõeldud, loogiline, visuaalselt atraktiivne feed on oluline selleks, et inimesed hakkaks sinu kontot jälgima. Feed’i korrastamiseks saad kasutada erinevaid viise: filtrid, piltide paigutus, taustaga mängimine jne.
6. Piltide kvaliteet
Valdav enamus (täpsemalt 60%) kasutab Instagrami inspiratsiooni saamiseks. Instagram on väga visuaalne kanal.
Ikka ja jälle näen ma erinevate ettevõtete kontodel uduseid pilte. Kui sa oled Instagramis brändina, siis iga pilt, mida sa postitad peaks aitama luua soovitud kuvandit. Millist kuvandit sa soovid endast luua? Sul on professionaalsed ja kvaliteetsed tooted? Aga miks siis pilt räägib mulle teist lugu?
7. Tootekataloogi effekt
Inimesed Instagramis on valmis sinu ettevõtet jälgima siis, kui sa pakud neile inspiratsiooni. Neid ei huvita sinu toode või teenus. Nad tahavad teada, kuidas sinu toode või teenus paneb neid ennast paremini tundma. Kas tootekataloogist on võimalik saada inspiratsiooni?
8. Oma hashtag’i (#) puudumine
Kasutajate poolt loodud sisu on Instagramis kulda väärt. Anna inimestele võimalus (ja ka põhjuse) sinu # kasutamiseks. Pane üks selge # bio’sse ja kutsu inimesed seda kasutama. Kindlasti märka, like’i, kommenteeri ja jaga kui inimesed on seda teinud.
9. Highlights’ide kasutamata jätmine
Highlights’id on justkui sinu profiili preemiumkinnisvara. Sinu potentsiaalne jälgija on tulnud sinu profiili peale. Mida ta peaks sinu äri kohta teadma, enne kui ta sealt ära läheb?
10. Suhtlus jälgijatega (või selle puudumine)
Instagram, nagu ka iga teine sotsiaalmeedia võrgustik, on kahepoolne suhtluskanal. Sinu eesmärk selles kanalis on luua dialooge olemasolevate ja potentsiaalsete jälgijatega. Kas sa märgid ja like’id/kommenteerid postitusi kus on sind tag’itud? Kas sa üldse oled teadlik sellistest postitustest? Kui sa hakkad Instagram’is aktiivselt toimetama, siis pead olema valmis, et inimesed tahavad saada klienditeenindust just seal kus nad parasjagu viibivad ja just siis kui nad seal on.
11. Pildikirjeldus
Pilt räägib küll rohkem kui tuhat sõna, aga sellegipoolest on sinu postituse sisul pea sama oluline roll kui sinu pildil. Juhul, kui sa räägid lugu, mis seda pilti täiendab. Lugu mis tekitab emotsiooni. Lugu mis paneb mõtlema. Lugu mis inspireerib tegutsema.
Kui tahad teada, kuidas Instagramis pildile saada, siis tule 16.04.2019 koolitusele. Hetkel saadavad veel viimased kohad. Lisainfot ja registreerimine siit: https://www.facebook.com/events/258146855068546/
Olesija on Goal Marketingi strateeg ja koolitaja. Tal on üle 15 aasta jooksul konsulteerinud väga erinevaid ettevõtteid, tegelenud persoonibrändinguga ja B2B/B2C müügi ja turundusega. Olesija aitab ettevõtetel sotsiaalmeedia abil oma eesmärke saavutada. Tema eriliseks kireks on brändide personaliseerimine ja persoonide brändimine.
Olesija Saue
Goal Marketing OÜ
Strateeg ja koolitaja