Avaleht Turundus 5 head turunduskampaania näidet

5 head turunduskampaania näidet

Internetiturundus nõuab konkurentsis püsimiseks pidevalt uute strateegiate välja töötamist ja vanade värskendamist. Selleks ei pea muidugi ratast leiutama, piisab kõigest mõnest olulisest muudatusest, mis panevad rattad kiiremini käima. Kuigi teoorias tundub see kõik lihtne, on strateegia väljatöötamine oluline ja vahel ka keerukas ülesanne, mida ellu viia. Arvestada tuleb nii kliendi kui ka brändi olemusega.  

Suurepärane võimalus inspiratsiooni saamiseks on vaadata, mida on teised brändid digiturunduse maailmas teinud ja neid analüüsida. Siin on 5 firmat, kes on suutnud tekitada suminat oma brändi ümber.

1. Airbnb 

Airbnb on tuttav kõikidele reisijatele, kes on majutust otsinud. Kodujagamise teenus sai alguse väga lihtsalt probleemist – Airbnb asutajal polnud raha, et maksta igakuist üüri. Nüüdseks on leheküljel 150 miljonit kasutajat, 4 miljonit aktiivset majutuspakkumist ning ettevõtte väärtus oli 2017. aasta seisuga 31 miljardit eurot.

Airbnb turundusstrateegia tugineb peamiselt kasutajate loodud piltidele ja videotele Facebookis, Instagramis ja Twitteris (tõstetakse esile linnasid ja neis olevaid majutusasutusi) ja omanikele suunatud näpunäidete videotele ja postitustele. Airbnb Instagram ühendab huumori köitvate piltidega erinevatest reisisihtkohtadest üle maailma, muutes selle enamaks kui teenuseks – see on ka reisifoorum.

Õppetund: tekita oma toote või teenuse järgi nõudlus, leides huvitav teema, mis on seotud sinu ettevõttega. Näiteks Airbnb on lõppkokkuvõttes majutusettevõte, nii et nende jaoks on huvitav sisu seotud kogu maailmas asuvate reisikohtadega. 

2. Yelp

Kuigi praegu tundub sotsiaalse võrgustiku ja internetis kirjutatud arvustuste sidumine ilmselge, siis 2004. aastal oli see idee Yelpi jaoks  pöördepunktiks. Asi polnud selles, et arvustuste lehekülgi poleks olemas olnud, vaid rolli mängis hoopis teise nurga alt lähenemine. Tänaseks on Yelpil üle 170 miljoni külastaja iga kuu ning kokku 148 miljonit arvustust üle maailma.

Sotsiaalne element oli see, mis tõi Yelpile ja teistele sarnastele brändidele edu. Nimelt postitavad kogemustest arvustusi päris inimesed päris nimede ja fotodega ning neid julgustatakse enda mainet arendama. Kasutajad saavad arvustada isegi teiste kirjutatud arvustusi.

Sellevõrra kasvas usaldus potentsiaalsetel klientidel, kes hakkasid Yelpis olevaid kommentaare järjest enam usaldama. Edukuse võti ongi klientide usaldus ja see, et nad saavad ausaid vastuseid. Kliendid usuvad, mida nad loevad ja selle põhjal saavad teha ka otsuseid.

Õppetund: keskendu usaldusväärse kaubamärgi ja usaldusväärse kogukonna loomisele. Igasuguse ettevõtte jaoks parimate soovituste pakkumiseks oli Yelpil vaja esiteks arvustuste kirjutajaid, teiseks ettevõtteid, kes oleksid sellest osa ja kolmandaks kasutajaid, kes usuksid, mida nad loevad. Michael Luca Harvard Business ülevaate andmetel võib Yelpi reitingu ühe tärni tõus tõsta ettevõtte tulu kasvu 5-9%.

3. Domino

Domino’s on laialdaselt tuntud oma kavalate turundusvõtete poolest juba üle 10 aasta. Nende kampaania “Domino’s Anyware” kogus tuntust paljudes suurtes väljaannetes, kes on ka öelnud, et Domino’s on nende jaoks nüüd juba rohkem tehnoloogiafirma kui kiirtoidukett.

Nende kampaania “Domino’s Anyware” eesmärk oli pakkuda pitsa tellimise võimalust endale sobivast rakendusest. Kõigepealt sai pitsa koju tellida Twitterist, hiljem edasi juba Amazon Alexast, Slackist ja Facebook Messengerist.

Ühelt poolt on selline võimalus nutikas müügitaktika, mis muutis toidu koju tellimise lihtsaks, minnes kaugemale rakenduse kaudu tellimisest. Teiselt poolt oli sellel kampaanial ka teine eelis – populaarsete rakenduste nahal liugu lastes sai Domino’s palju tasuta PR-i ja positsioneeris end innovatiivse ja trendika ettevõttena.

Õppetund: digiturundus on midagi enamat kui lihtsalt sisuturundus, meiliturundus ja tasuline reklaam. Ja brändi imago on enamat kui lihtsalt edastatud sõnum. Tuleb arvestada,  mida sinu kasutatavad suhtluskanalid ka sinu brändi kohta ütlevad. Loova digiturunduse teine aspekt on muuta seda, kuidas toodet tellitakse. 

4. Heineken 

Eelmisel aastal pööras Heineken enda kasuks praeguse poliitilise konflikti, mis on kogu maailmas kasvanud: poliitilise polariseerumise ja ühiskondlike hoiakute liigse lõhestumise asemel viis Heineken inimesed kokku. Seda muidugi õlle abil.

Heineken otsustas teha reaalse elu sotsiaalse eksperimendi, kus vestlevad kaks väga erinevate vaadetega inimest. Mis juhtub, kui kokku satuvad feministid ja anti-feminist? Või kliimamuutuste aktivist kellegagi, kes arvab, et kõik see on mõttetu. Neil oli valik, kas lahkuda või jätkata arutlust õlleklaasi taga. Heineken on enam kui 150 aastat seisnud ühiskonna avatuse eest, uskudes, et lihtne istumine ja õlleklaasi taga vestlemine aitab inimesi kokku viia.

Video levis Facebookis kulutulena ja sai esimese kaheksa päevaga üle 8 miljoni vaatamise. Nende projekti sõnumiks oli #OpenYourWorld, mida kasutati üle 22 000 korra.

Õppetund: selleks, et luua eriline kampaania tuleb inimestes tekitada positiivseid ja inspireerivaid emotsioone. See kampaania mitte ainult ei kaasanud palju inimesi, vaid pani ka mõtlema väärtustele, mis tegelikult on olulised. 

Ja isegi kui bränd pole reklaamis esikohal, on see siiski olemas.

5. Sephora

Viimastel aastatel on Sephora järjest enam investeerinud tehnoloogia ja info analüüsimise arendusse. Tänu sellele on nad suutnud luua digitaalse kogemuse kõigile klientidele.

Üks nende viimaseid uuendusi on rakendus, mis võimaldab klientidel proovida erinevaid meigitooteid, mida leidub nii füüsilises poes kui ka e-poes. Lisaks annab rakendus ka soovitusi ja nippe, kuidas toodete kasutamine oleks efektiivsem. Muidugi on uuendus ühendatud e-poega, et klient saaks sobiva toote kohe mugavalt ostukorvi lisada. Strateegia on olnud väga tõhus, sest rakendust on kasutanud üle 8 miljoni inimese.

Õppetund: paljud brändid on tänapäeval hädas, kuna majandus nihkub üha enam nõudlusele. See on eriti keeruline brändidele, kes müüvad tooteid, mida tarbijad soovivad enne ostmist proovida. 

Õnneks toob tehnoloogia võimalused klientidele kätte. Isegi kui sul pole eelarvet sellise tehnoloogia jaoks, on oluline on leida oma nišš selles maailmas ja panna rakendused enda kasuks tööle.

Lisaks ära unusta jälgida, millised tooted kliente huvitavad, et neile järelreklaami suunata.

www.digiturundaja.ee