Avaleht Turundus Kuidas Google Tag Manageriga pop-up kampaaniaid personaliseerida?

Kuidas Google Tag Manageriga pop-up kampaaniaid personaliseerida?

Kuidas pop-up kampaanianid personaliseerida?

Tavaliselt on pop-up i näitamise puhul reeglid üpris piiratud raamides, kuid nii mõnelgi tööriistal (Näiteks sleeknote) on võimalus kasutada javascripti, et külastajale reklaami näidata. See annab sulle võimalus kasutada veebilehel olevat informatsiooni, mida sa saad kasutada popup-i sõnumi personaliseerimiseks.

Lisaks sellele, et kampaania oli kliendi jaoks relevantne, saad sina segmenteerida neid e-maile täpselt selle järgi, mis neile huvi pakub.

Veebilehel olevat informatsiooni, mida kasutada pop-upi kuvamiseks on võimalik kasutada Google Tag manageri. Sellega saad sa jälgida külastaja tegevust ja infot data layeris.

Kuidas kasutada datalayeris olevat informatsiooni?

Data layer on list erinevatest andmetest, mis sinu veebilehelt data layerisse suunatud on. Tavaliselt on data layer programmeerijate poolt arendatud, kuid sinna saab infot saata ka Google Tag Manageriga.

Oma veebilehe datalayer-it saad sa vaadata, kui sa võtad oma veebilehe lahti. Seejärel tuleb sul avada arendaja konsool (ctrl + sift + J), kirjuta konsooli „datalayer“ ja vajuta enter.

Sulle tuleb ette terve rida erinevaid andmeid sinu veebilehe datalayer-i kohta. Sealt tuleb otsida üles sulle vajaminev informatsioon. Näiteks huvitab mind kliendi poolt valitud toote hind, siis datalayeris võib see välja näha selline (datalayer on igal lehel unikaalne, see on lihtsalt näide) :

data layer

Selleks, et datalayeris olevaid andmeid kätte saada on Google Tag Manageri-s võimalus luua data layer-i muutujaid (Data layer variables), mida sa saad kasutada Tag-ides, triggerites ja teistes muutujates.

Kui me vaatame näites olevat datalayerit, siis me näeme, et toote hind on eelviimasel real. Selleks, et hinna väärtust muutujasse saada, tuleb data layer variable nimetada nii, et Google Tag Manager teaks, kust seda informatsiooni otsida.

Nimetuse saad kui alustad data layeri objekti algusest ja iga nimetaja vahele lisad punkti. Hinna puhul oleks siis nimetajaks „ecommerce.checkout.products.0.price“.

data layer

Samamoodi võid sa ükskõik millistele andmetele Data layeris ligi pääseda. Järgmisena räägime sellest, kuidas neid muutujaid kasutada oma pop-up-i kuvamiseks. Nii saad sa segmenteerida väga täpselt, millist kampaaniat sa külastajale näitad.

Kasuta olemasolevat informatsiooni, et õige sõnum õigel hetkel inimeseni viia

Artikli alguses mainisin, et nii mõnelgi pop-up i tööriistal on võimalus kasutada javascripti ning selliste personaalsete kampaaniate puhul on selle kasutamine kogu kampaania alus.

Selleks, et teha muutujatest sõltuvat pop-upi kuvajat, tuleb sul Google Tag Manageris luua uus custom HTML tag. Alustuseks lisa sinna kohe <script></script>, mis annab mõista, et tegu on javascriptiga.

Nüüd saad sa hakata ehitama käivitajat. Alustuseks märgime ära, milliseid muutujaid me kasutada tahame. Selleks tuleb sul märkida tag manageri muutujad javascripti muutujateks. Custom HTML Tagis saad sa tag manageri muutujaid märkida „{{ muutuja nimi }}“. Lisame need muutujad meie javascripti:

javascript

Oletame, et me tahame kasutada ostukorvi hinda (muutuja1) ja lemmiklooma tüüpi, kes sul on asjade seast välja filtreeritud (muutja2). Nüüd järgmisena saame me teha nendest muutujates lihtsa if statementi, mis ütleb: “kui muutuja1 on suurem kui mingi number ja muutuja kaks sisaldab kindlat teksti siis juhtub midagi.” See, mis seal juhtuma hakkab on see sama javascripti käivitaja, mille saad sa oma pop-up tööriistalt.

script

Tähtis on läbi mõelda, millisel hetkel sa soovid seda custom HTML tag-I käivitada oma veebilehel. See tuleb käivitada siis, kui külastuse korral on võimalus, et muutujad omavad selliseid väärtuseid.

Näiteks ei ole mõtet seda tag-I käivitada kohe esimesel võimalusel. Sellisel juhul ei ole jõudnud külastaja veel sinu e-poes ringi vaadata.

Küll aga võid sa külastajat motiveerida siis, kui ta on vaatamas koerte asju. Pakkuda talle tasuta transporti, kui ta ostab 30 € väärtuses asju.

Lõpetuseks..

Keerulisemate kampaaniate kuvamiseks on vaja tegelikult väga lihtsat javascripti programmeerimist. Ma võin kinnitada, et sa leiad kogu vajamineva informatsiooni googeldades, et hakata ehitama enda soovide järgi käivitajaid.

Pop-up-ide aeg ei ole kindlasti läbi aga tähtis on kuvada klientidele nende jaoks olulisi sõnumeid. Müügis on alati oluline viia kliendile õige sõnum õigel ajal. Kasuta seda võimalust.

Madis Päev
www.madispaev.ee